sofarfromperfect.blogg.se

Fet. Lat. Dålig humor. Oorganiserad. Tidsoptimist. Trulig. Egoistisk. Omogen. Fast snäll ändå liksom.....

Take pride!!

Kategori: Allmänt

 
 
Nu är det sommar... yay?
Dags att kolla igenom garderoben och inse att nehej, det finns inte mycket till sommarkläder i år heller. 
Sommaren är ju härlig.... försöker jag intala mig själv varje gång..... och varje gång önskar jag att det var liiite svalare och liiiiite mindre mygg.....sen skulle allt vara jättebra! 
Men man får ju inte klaga på sommaren om man är svensk!!
Nej nej, det är ju den uuuunderbaraste årstiden!!
Eller inte!
Sommaren är varm,
Jag svettas som en gris.
Jag bränner mig i solen.
Jag blir uppäten av mygg! 
Det är fan ALDRIG ok att sitta inne och glo på film! (men huuuur kan du vara inne nu när det är såååå fint väder?!)
Det finns inga kläder som sitter bra! 
Och det är VARMT! 
Såvida jag inte är ledig och kan sitta i skuggan vid vattnet, så är jag inte särskilt förtjust i sommaren.
Fast det är klart. Sommaren innebär ju sommarkvällar och DET är väl det bästa som finns! 
Förutom myggen då...
 
Nåja nog om det.
 
Idag ska vi gå på Springpride och kolla på paraden! 
Jag har tänkt gå varje år men det har liksom aldrig blivit av så jag är sjukt PEPP idag! =)
Blande det finaste som finns, enligt mig, är människor som vågar visa sin kärlek till varandra. 
Därmed inte sagt att jag tycker det är särskilt kul att se några som försöker äta upp varandras ansikten, det kan man ju hålla för sig själv oavsett hudsmak...
Men att se ett äldre par som håller varandra i handen. En kille som försiktigt lägger armen om sin tjejs midja. Tjejjer som sitter med armarna om varandras axlar eller en kille som tankspritt flätar in sina fingrar i sin pojkväns hår.
Ok det sista har jag kanske inte sett precis framför mig....men jag HAR sett det (and it was sweeeeeet!)
Att se förälskade par, det är fan balsam för själen och det ger mig liksom hopp om mänskligheten. 
En annan anledning till att vi går på Pride är att jag vill att Eddie ska se att kärlek kan komma i många olika former.
Det är en av det viktigaste sakerna vi kan ge honom i hans uppfostran tycker jag! 
Kunskapen om allas lika värde! 
 
Alltså fan... 
Jag hade ju massa bra och fyndigt att skriva! 
Men det är för VARMT! Min hjärna smälte! 
Nu skiter jag i det här! 
 
Men först! 
 
Dagens OUTFAT!! Avdelningen för: TAKE PRIDE IN YOUR BODY!! (for it is the only one you'll get) 
 
 

KOMMENTARER:

  • Chatto säger:
    2014-05-28 | 06:47:42

    Fiiint

Kommentera inlägget här: