sofarfromperfect.blogg.se

Fet. Lat. Dålig humor. Oorganiserad. Tidsoptimist. Trulig. Egoistisk. Omogen. Fast snäll ändå liksom.....

Jag vet inte ens varför.....

Kategori: Allmänt

jag gör det här....
Hur många gånger har jag inte försökt starta en blogg (för det är ju det man ska göra)?
Hur många gånger har jag skrivit en eller kanske tre inlägg (för man måste ju börja nånstans)?
Hur många gånger har jag hittat nåt annat skoj på Internet.... (läs: Tumblr, Facebook, Youtube, Twitter och alla andra ställen man kan kolla på roliga djur och söta pojkar)
 
Men en sak har gnagt i mig länge nu.
 
Hur ORKAR folk läsa alla dessa bloggar som florerar runt?
De ser ju e.x.a.k.t lika dana ut allihopa!! 
 
Låt mig summera dem:
 
En ung tjej
En ung söt tjej
En ung söt tjej i snygga kläder
En ung söt tjej i snygga kläder med en kamera
En ung söt tjej i snygga kläder med en kamera och en liten hund
En ung söt tjej i snygga kläder med en kamera och en liten hund och en vacker tårta
En ung söt tjej i snygga kläder med en kamera och en liten hund och en vacker tårta och en bedårande bäbis
 
Om inte den unga söta tjejen är alldeles för ung såklart. Då stannar det med tårtan.....som de ju naturligtvis inte äter. Nej nej. De hänger ju på gymmet 23 timmar om dygnet. Den sista timmen går de ut med den söta hunden, fotograferar grenar med snö på OCH väljer ut dagens outfit. 
Som de naturligtvis vet exakt vart de köpt, hur mycket de betalat och att det är det senaste modet enligt Elle...
 
Vart finns bloggarna om vanligt jävla folk. 
Ni vet, vi som tänker...nä men nu får jag fan ta tag i mitt liv! Jag är 34 år! Jag borde göra något! 
Men som ändå hamnar framför datorn med en godispåse i handen medan bukfetman skrattar gott. 
Vi som tänker, nu ska vi börja veckohandla och lyckas med det EN gång innan det är tillbaka till korvpengar och snabbmakaroner igen (för det ÄR godast i alla fall) 
Vi som nästan varje kväll står i badrummet och tänker att fan, man kanske skulle börja smörja in sig med såna där anti-rynk cremer men alltid hamnar framför spegeln för att se om man kan få tungspetsen att nudda näsan eller helt enkelt bara gör fula miner åt sig själv. 
 
Vart är bloggarna för oss som älskar våra barn över allt annat på jorden, men för den sakens skull inte vill hänga med dem 24 timmar om dygnet, för let's face it, SÅ roliga är de inte! 
Vart kan man läsa om det där stadiga förhållandet? Om sambon som får henne att skratta nästan varje dag, men ungefär lika ofta får henne att allvarligt tänka över sitt beslut att sälla sig till de straightas skara. För hur korkade kan det manliga släktet bli egentligen? 
 
Vart är bloggarna där dagens outfit, troligen även är gårdagens outfit också. Och högst troligen även dagen innan gårdagens outfit. I alla fall nåt av plaggen. Där man inte får reda på vart kläderna är inhandlade eftersom chanserna är rätt stora att den affären har stängt igen för länge sedan. 
 
Jag ska berätta vart den bloggen finns! 
 
HÄR!! 
 
But first........ Let me take a selfie! 
 

 

KOMMENTARER:

  • Chatto säger:
    2014-05-14 | 06:52:19

    Oh I love it.

    Här sitter jag och blir lycklig när jag läser din blog :) Men uppenbarligen läser du inte min för jag har nog aldrig lagt upp dagens outfit, har ingen hund, jag har visserligen en man och barn som jag älskar men jag har inget behov av fotograferingar i skogen eller varje tillfälle, jag tar en selfie och lägger bara ut den om jag tycker om bilden och det kan bli typ 10 olika fototagningar innan man är nöjd. Du vet, naturlighet är ju bäst ;)
    Nu fick jag det här att handla om mej och det känns ju bra he he.
    Puss o kram till dej så hoppas jag på mer än tre inlägg innan du lägger ner!

Kommentera inlägget här: