sofarfromperfect.blogg.se

Fet. Lat. Dålig humor. Oorganiserad. Tidsoptimist. Trulig. Egoistisk. Omogen. Fast snäll ändå liksom.....

Jag fattar inte!

Kategori: Allmänt

Konversationen vid frukostbordet i morse (medan jag försökte få Eddie att skynda sig liiiite granna)!
 
Eddie: Mamma vet du vad du lovade!
 
Jag: Nej... (faaaan vad har jag sagt nu)
 
Eddie: Du lovade att jag skulle få se björnen! (tittar uppfodrande på mig)
 
Jag: Va? 
 
Eddie slår ut med armarna och himlar med ögonen
 
Eddie: Björnen mamma! Björnen! 
 
Jag: Vilken björn, jag har inte sagt något om en björn! (lätt stressad eftersom skolan börjar om en kvart och vi är i vanlig ordning sena, eftersom jag bajsat för länge och kollat tumblr)
 
Eddie (nu arg): MEH!! Du sa ju! Du sa ju att jag skulle få se björnen! 
 
Jag (nu också lite arg): Men jag fattar ju inte vad du pratar om!! 
 
Eddie (nu skrikandes) BJÖÖÖÖRNEN! ROBERT BJÖRN!! 
 
Sen tystnar Eddie tvärt. Tänker efter en stund och slår händerna för munnen och fnissar.
Jag fattar nada....
 
Eddie: Läderlappen menar jag ju!! 
 
Jahaaaaaa........ 
Ibland undrar jag
Ibland undrar jag verkligen...
 
 
För övrigt bestod dagen av att navigera mig fram på ett högstadium. Inte helt lätt eftersom det är lite som att springa ett gatlopp. Håll hårt i väskan och titta vart du sätter fötterna!! 
Sen har jag letat tatuerare. Hittade en som jag kände mig nöjd med så nu hoppas jag att hon har tid snaaart! 
 
Ja och så en sak till. Jag måste vara en av de stökigaste personerna jag känner. Det knepiga är bara att jag inte vet hur det går till. 
Låt mig förklara:
Igår städade Robban köket, det är liksom hans grej och jag är oändligt tacksam över det, eftersom det är bland det tråkigaste som finns.  
Idag har ingen varit hemma på i stort sett hela dagen.
ÄNDÅ, såg köket ut såhär för några timmar sedan: 
 
 
Men HUR är det ens möjligt??
 
Nåja, köket är rent igen.... Ja jag städade själv.
Katterna är avmaskade och trötta.
Eddie sover.
Robban sover.
Jag borde plugga.
En helt vanlig kväll med andra ord...

KOMMENTARER:

  • Linda säger:
    2014-05-14 | 22:51:35

    Älskar att läsa det du skriver, du är så duktig på att skriva och så skönt att det finns något realistiskt att läsa! Jag ska nu gräva mig fram till tvättmaskinen för att hänga en tvätt... Fast justja, har inte vikt undan den förra. Äh bygg på högen ba!

  • Linda säger:
    2014-05-14 | 22:51:46

    Älskar att läsa det du skriver, du är så duktig på att skriva och så skönt att det finns något realistiskt att läsa! Jag ska nu gräva mig fram till tvättmaskinen för att hänga en tvätt... Fast justja, har inte vikt undan den förra. Äh bygg på högen ba!

    Svar: Bygg på mer tvätt och kalla det sen för en installation!!
    Jenny

  • Veronika säger:
    2014-05-14 | 23:11:42

    Va skönt att läsa att det inte är bara jag som e stökig av mig. Man städar o gör fint i köket några timmar senare ser det ungefär lika dant igen. Men bänkar o bord e ju perfekta platser att lägga saker på!

    Svar: Exakt! Varför gjordes de annars platta och släta liksom! =P
    Jenny

  • Chatto säger:
    2014-05-15 | 06:47:27

    WORD!

Kommentera inlägget här: