sofarfromperfect.blogg.se

Fet. Lat. Dålig humor. Oorganiserad. Tidsoptimist. Trulig. Egoistisk. Omogen. Fast snäll ändå liksom.....

Från vikt till shopping till weird!

Kategori: Allmänt

 
Jag tror inte riktigt att min hjärna förstår hur tjock jag egentligen är. Och jag är inte säker på om det är bra eller dåligt heller. För så fort jag lyckas tappa mina standard 2-5 kg så vill jag glatt skutta iväg och köpa mig ett par minishorts! Sen kommer jag in i affären och inser på ungefär 3 sekunder att 2-5 kg vätska inte märks alls på klädstorlekar faktiskt. Inte ett endaste dugg. Men jag fortsätter att inbilla mig det och för en liten men ack så naggande god stund så provar jag mina kläder i den lilla provhytten och nickar gillande åt mina kurvor. För stora eller inte, de sitter i alla fall ungefär där de ska sitta. =)
 
Men i övrigt så hatar jag att shoppa. För det första så kostar det hutlöst mycket pengar. ALLT kostar hutlöst mycket pengar. För lite tyg liksom.... inte klokt ju!! Sen får ju jag allt som oftast hasa mig bort till elefanstorlekarna och där kan vem som helst bli kroniskt deprimerad. 
"Nej men, har du 40 kg övervikt? Ja men då har vi ju kläderna för dig här!" (längst in i ett hörn, undanstoppade så att vi inte ska behöva skämmas) "Varför inte prova den här storblommiga toppen, perfekt till sommaren för den har kort ärm, är sydd helt fyrkantig och tyget är av SÄCKVÄV!!" 
Men guuuu så bra da. För jag menar vi som är lite större har ju inte alls några problem med svettningar av något slag....inte alls.... Så vi köper gärna kläder i material a la wetsuit,... Tack för det...
 
En annan sak som är asjobbigt med att shoppa det är att andra människor shoppar samtidigt! 
Ja jag har väl lite av en social fobi. Inte så att jag stänger in mig. Men jag gillar liksom inte människor, flera stycken, på samma plats.... (sade hon som tänkte trängas med 60 000 pers nästa vecka) 
Människor på stan som shoppar är oftast väldigt märkliga. De trängs, stirrar och som idag. En tant, som ställer sig ungefär 5 centimeter ifrån mig och börjar leta efter nåt i sin väska! 
Varför??
Varför står du så nära!! 
Personligt utrymme? Ingen liten klocka som ringer? Nej?
Ska jag titta i väskan? Hjälpa dig kanske? 
Så jag gör som jag alltid gör när jag är på stan. Stirrar rakt fram eller ner i backen med tom blick!! 
 
I alla fall så lyckades jag bränna 1500 spänn på ett par timmar..... Suck
Men jag fick en hel del för pengarna i alla fall! 
1 svart tröja 
1 svart kjol
2 tights i färg!!
Diverse medel för att inte svettas mellan benen (ja det är ett problem, tro det eller ej)
Schampo som inte kräver vatten
Mascara man kan gråta till
Små goda bars man kan äta istället för lunch
Nån spray till håret som gör att man ser bra ut (tydligen)
1 par skööööna svarta byxor
bröd till familjen 
och deodorant som ska täppa till alla jäkla porer som finns, typ
 
En välplanerad shopping måste jag säga! 
 
Kommentera inlägget här: