sofarfromperfect.blogg.se

Fet. Lat. Dålig humor. Oorganiserad. Tidsoptimist. Trulig. Egoistisk. Omogen. Fast snäll ändå liksom.....

Till detta känner jag mig nödd och tvungen!

Kategori: Allmänt

 
 HARRY STYLES
 
 
 
Detta lilla hoppande skuttande yrvädre. The worlds little bundle of joy. Mr Long-hair-don't-care-cute-as-a-button-freakishly-nice-big-hearted-Harry-Styles
 
Jag har inte ordföråd nog att häva ur mig tillräckligt med superlativ för denna unga multimiljonär!
 
Som skulle kunna sälla sig till skaran "young rich and a pain in the ass" som så många andra redan gjort och gör.
 
Han har alla förutsättningar.
 
Kom från ingenstans. Traskade in i X-Factor solo, gick ut med ett band och blev världens största pojkband någonsin och världens största band just nu över huvud taget.
 
Pengar hälls över honom, bokstavligen talat. Jet-set-liv. Kvinnor (och män för den delen) som slänger sig framför hans fötter och kysser marken han går på.
 
Harry Styles skulle kunna vara precis hur dryg som helst.
 
Men jag svär....jag önskar av hela mitt hjärta att jag kan göra ett lika bra arbete med min son som Harrys mamma uppenbarligen har gjort med honom.
 
Därför att någonstans under den gossens uppväxt måste någon ha berättat för honom och lärt honom om hur man behandlar andra rätt. Någon måste ha lärt honom om medmänsklighet, empati och hur man får andra människor att må bra ända in i hjärteroten.
 
Och någon måste ha lärt honom om att se det bästa i allt och att alltid vända andra kinden till.
 
Positive thinking måste ha varit ett ledord i det Styleska hemmet...
 
Och gudarna ska veta att han nog behöver det ibland.
 
Det är få just nu så är så påpassade av media, fans och allmänheten i största allmänhet!
Är du känd så får du räkna med att folk förföljer dig, skriker åt dig, fotograferar dig i ALLA situationer, spottar på dig, förnedrar dig och förväntar sig världen tillbaka.
Inte riktigt rätt kan jag tycka. Bara för att någon valt en karriär som innebär att underhålla andra så innebär det kanske inte att man vill göra det 24/7.
 
Jag brukar ha full förståelse för kändisar som ibland tröttnar och slår tillbaka.
 
Men inte Harry....
 
Han bjuder papparazzis på smörgås.
Han bjuder ett fan på en cupcake genom bildörren vid ett rödljus!
Han ber taxin vänta på honom medan han skriver autografer till hundratals fans.
Han ställer upp på fan-foton om och om och om och om och om igen.  Och nu menar jag inte bara vid konserter, innan premiärer eller vid andra tillfällen då det är brukligt att med stylad frippa och designerkläder ställa sig bredvid ett litet lyckligt fan och slänga iväg ett bländvitt leende.
Nej, jag menar, alltid. Han ställer alltid upp. På lediga dagar, med munnen full av maten han just försökt äta med vänner på restaurang, i hällande regn vid ett just avbrutet träningspass, i poolen, på gatan tillsammans med sin familj.
Alltid.
 
Och när han för en gångs skull säger: Nej, jag är ledsen, inga foton just idag. Då blir han hånad, förolämpad och jagad av så kallade fans, aka väldigt unga flickor som inte har någon koll på att han faktiskt bara är människa.
 
Men vad gör Harry då?
Blir han arg och skäller ut dem?
Nej
Ber han sina livvakter att jaga bort dem?
Nej
Kontrar han med diverse spydigheter och hävdar sin status?
Nej
 
Han blir ledsen
Han går undan
Han ber en livvakt hämta en av de som hånat honom
Han pratar med henne
Han kramar henne
Och han tar ett foto, i alla fall...
 
Kanske är det ett noga genomtänkt PR-trick, visst.
 
Men jag tror faktiskt inte det.
 
Jag tror bara Harry Styles helt enkelt är en otroligt snäll männsika.
 
Och jag är galet imponerad över hur han handskas med sin status och sina fans, han är bara 20 år.
Vad visste jag när jag var 20?
Hade jag gjort samma sak?
Högst troligen inte!
 
Men Harry går fram genom världen med sitt lurviga hår och sina löjligt tighta jeans med ett leende på läpparna och sprider glädje till alla han möter, och inte möter.
 
Han har, vid en extremt ung ålder förstått vad det innebär att ha makt och göra gott med den och jag hoppas att media och övriga berörda som bryr sig låter honom göra det och för guds skull lämnar honom ifred ibland.
 
Världen är troligen lite lite ljusare därför att det 1994 föddes en liten gosse med stora gröna ögon och mörkt lockigt hår som hade en familj som älskade honom och lärde honom hur man gör rätt.
 
Kalla mig fånig...
 
Det gör inget.
 
Harry Styles får mig att vilja vara en bättre människa och den bästa mamman till mitt barn.
 
 
 
 
Sådär....
 
Till detta kände jag mig inte alls nödd och tvungen.....
 
 
Bara fantastiskt inspirerad
 
=)
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: